A: ”Vi skal øge omsætningen med 10 %” B: ”Hvordan kan vi skabe så gode relationer med hinanden og med vores kunder at vi øger omsætningen med 10%?” A: ”Vi skal projektere og udføre bygning og procesanlæg til denne fabrik til tid, pris og kvalitet.” B: ”Hvad nu hvis vi kunne gennemføre byggeri og procesanlæg på den halve tid?” (eksempel fra NNE) Mærker du forskel, når du læser A og B? Mærker du en forskel i din egen motivation til at gå i gang med opgaven? Mærker du forskel på om og hvilke ideer, du associerer til? Mærker du andre forskelle? Det er vores erfaring at strategiske udfordringer kan formuleres, så de dels motiverer dem, der skal arbejde med på at opnå den, dels pirrer nysgerrigheden og frister til nytænkning og læring. Processen med at udforme en sådan udfordring er lidt af en kunst. Ligesom hvis man skal skrive et stykke musik kræver det viden og håndværk - og at man kan høre om det lyder godt. Vi inviterer derfor til en workshop, hvor du over et glas vin arbejder med at formulere din strategiske udfordring, så den både motiverer og frister til nytænkning og læring. Kan der gå sport i det? Så fornemmer du om det kan skabe liv og værdi i jeres organisation eller i dit projekt. Mandag den 8. september kl 15.30 – 18 i Det Gule Hus, Bagsværdvej 70A, 2800 Lyngby Vi er selv blevet overraskede over de effekter vi har set af godt formulerede udfordringer. Det vil vi gerne dele med jer. Fordi vi håber, I kan bruge dem, og fordi vi håber at se flere udfordringer fremover, der kan give mere liv og større værdiskabelse i samfundet.
Tilmelding til Lise på [email protected] eller T: 2949 9636 senest 1. september 2014. Det er gratis. Max 12 deltagere. Først til mølle…
Jens Carlsen, Carlsen&E, T: 2327 0618 Eva Stenby Carlsen, Carlsen&E, T: 2067 0044 Lise Damkjær, learning4life, T: 2949 9636